خبر های سراسری

خودروی هیبریدی کونیگزگ رگرا رکورد جهانی سرعت را شکست!

خودروی هیبریدی کونیگزگ رگرا با موفقیت، در مسابقات اخیر، رکورد خود را در مسافت 0 تا 400 کیلومتر در ساعت را به دست آورده و عنوان سریعترین زمان را از رقیب خود، ریماک نورا تمام الکتریکی، پس گرفته است. این خودروی هیبریدی قدرتمند، با توانایی های بی نظیر، بهترین های فناوری را در خود جای داده است و با ارائه عملکرد فوق العاده، به مخاطبان خود ارزشی بیشتر از چیزی که تصور می کردند، ارائه داده است.

 

 

به گزارش تکناک، آزمون 0 تا 400 کیلومتر در ساعت به عنوان معیار اصلی در دنیای خودروهای ابری در نظر گرفته می‌شود. در این آزمون، خودروی هیبریدی کونیگزگ رگرا با رکورد زمانی 28.81 ثانیه، توانست از تمامی خودروهای پرفورمنس دیگر، به شکلی بی‌نظیر عبور کند و سریعترین زمان را ثبت کند. در این آزمایش، ارزیابی عملکرد فنی این خودرو به صورت کامل صورت گرفته و تلاش‌های این خودرو برای بهبود عملکرد کنترل کشش، ABS، آیرودینامیک فعال و سیستم تعلیق، علاوه بر قدرت موتور و ترمزگیری، تاثیر گذار بوده است.

در ماه مه، خودروی تمام الکتریکی نورا (Nevera) از ریماک با رکورد زمانی 29.93 ثانیه، همین مسافت را طی کرد و رکوردی جدید را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که پیش از این، خودروی کونیگزگ آگرا با زمان 33.29 ثانیه، رتبه نخست را دراختیار داشت. در همین راستا، رکورد زمانی 28.81 ثانیه خودروی هیبریدی کونیگزگ رگرا، به عنوان برتری جدید، نقطه عطفی مهم در رقابت‌های مداوم برای تسلط برترین پیشرانه‌های احتراقی، هیبریدی و تمام الکتریکی است.

 

یک پیشنهاد قانع کننده و کارآمد

خودروی هیبریدی کونیگزگ رگرا در سال 2015 به بازار عرضه شد و تولید آن در سال 2018 با محدودیت تعداد 80 دستگاه آغاز شد. تولید این خودرو در سال 2022 به پایان رسید اما حتی پس از گذشت تقریباً 10 سال از زمان طراحی، همچنان با ابرخودروهای تمام الکتریکی روز جنگیده و برای رقابت با آن‌ها آماده است.

عملکرد چشمگیر این خودرو، به سیستم پیشرانه مستقیم (KDD) کونیگزگ رگرا نسبت داده می‌شود. این سیستم، گیربکس سنتی موتور احتراقی را با خودروی هیبریدی جایگزین کرده است. با حذف گیربکس، اضافه وزن و کاهش کارایی ناشی از آن نیز از بین می‌رود. به گفته این شرکت، با حذف هر فرصتی برای تعبیه گیربکس‌ها، به دنبال افزایش راندمان و کارایی محصولات خود هستند.

KDD به منظور ایجاد قدرت برای حرکت، کمک‌های الکتریکی را با هم ترکیب می‌کند. با استفاده از این ترکیب، این ابرخودرو به شما اجازه می‌دهد تا مانند خودروهای مدرن F1 ترمز گیری کنید. به علاوه، با این سیستم، می‌توانید به صورت مستقیم و بدون نیاز به گیربکس، قدرت توربو دوقلو V8 داخلی را به محور عقب وصل کنید.

خروجی ترکیبی این ابرخودرو از موتور 5.0 لیتری V8 و موتورهای الکتریکی، بیش از 1500 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1280 نیوتن متر را برای حرکت فراهم می‌آورد. وزن این خودرو حدود 1590 کیلوگرم است.

کریستین فون کونیگزگ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت KDD در یک پست وبلاگ، اعلام کرد: "واقعیت این است که پس از این همه زمان، رگرا هنوز هم می‌تواند جهان خودرو را شگفت‌زده کند. این نه تنها نشانی از طراحی همیشگی آن است، بلکه نشانی از مهندسی و فناوری بسیار پیشرفته است."

شرکت KDD به لاستیک های جدید Cup2R از میشلین و مسیر صاف تر نسبت به رکوردهای قبلی، نتایج بهتری در آزمایش‌های خود را اختصاص می‌دهد. این آزمایش‌ها در فرودگاه Örebro واقع در نزدیکی استکهلم انجام شد و داده‌ها توسط RaceLogic نظارت شد. با توجه به این تغییرات، امیدواریم که رگرا در سال‌های آینده، بتواند به عنوان یکی از بهترین‌های دنیای خودرو شناخته شود.